zondag 19 juni 2016

18 juni, op naar Phoenix


Vannacht ging het niet helemaal goed, werd om 3 uur wakker en wist al gelijk wat er aan de hand was, een urineweginfectie, dat is bij mij chronisch, meestal eens in de twee maanden maar nu zat ik daar niet op te wachten. Daarna heb ik niet meer geslapen want het was nogal pijnlijk.
Het is zaterdag dus niet makkelijk om een dokter te vinden voor een recept.
Gevraagd bij de receptie maar hier in dit gehucht zijn er geen dokters en moest ik naar het  emergency center zo’n 100 km ten noorden hiervan.

We gaan vandaag naar Phoenix en dat doen we dan maar gelijk met een kleine  omweg en gaan wel in het hotel vragen waar ik een dokter kan bezoeken voor een recept.

Na wat pijnstillers begint de pijn eindelijk wat te zakken en gaan we op weg. Via de Sonoran Desert rijden we eerst naar Gila Bend, onderweg ziet het nog wel leuk uit met bergen en cactussen, Jos maakt er wat foto’s van want ik heb even geen zin.


Hierna slaan we af om via de Sonoran Desert naar Maricopa te rijden, niet echt een hele spannende weg, eigenlijk wel een beetje saai. Hier aangekomen is er ook niet veel te beleven, behalve een leuke trein bij het station, dat is dan ook de enige foto die ik maak vandaag.
We hebben hier een beetje rondgereden maar er is verder niets te zien dus gaan we naar het noorden naar Phoenix, het is nog maar een half uurtje rijden. Als we bij het hotel komen om 13.00 uur kunnen we de kamer al op en vragen gelijk waar we een dokter kunnen vinden. We worden verwezen naar een Fastmed urgent care, gelukkig in dezelfde straat dus hoeven er geen kilometers voor te rijden.

Nou en dan begint het feest, ik had van die beelden voor ogen die je bij de eerste hulp ziet op tv maar gelukkig was dat niet zo, ik had twee mensen voor me.

Eerst maar betalen voordat er ook maar iets gebeurd, daar hadden we nog wel een paar dagen Seaworld van kunnen doen, daarna krijg ik lijsten die ik in moet vullen, wel 5 A-viertjes, pfft, ik wil alleen maar een recept.

Alles wordt gevraagd, zelfs over ziektes van ouders, grootouders en mezelf, uiteraard antwoord ik overal nee op, wij zijn allemaal super gezond want anders weet je het wel.

Na drie kwartier word ik opgehaald door een assistente, bloeddruk, pols, temp etc en daarna word ik in een kamertje gedropt waar ik ruim een half uur wacht op een dokter. Die gaat een heel medisch onderzoek doen(longen, hart, buik, ogen,oren etc), pfft ik wil alleen een recept…..

Hij gaat even een recept schrijven en bljft gewoon 20 minuten weg, hoe moeilijk kan het zijn?

Jos dacht ondertussen dat ik opgenomen was of zo maar ik kom dan toch nog terug, met recept jaja!

Ernaast zit een supermarkt met apotheek, geef het af en het duurt 3 kwartier voordat ik het op kan halen, wat nou weer? Moet zeker vers gemaakt worden.
We lopen maar even de supermarkt door en na 3 kwartier is het klaar en kunnen weer 80 dollar dokken….

Terug in het hotel horen we constant op de tv om zondag en vooral maandag binnen te blijven, het wordt tegen de 50 graden, het idee om naar de zoo te gaan speelde nog steeds wel en dan om 7 uur daar te zijn als ze open gaan maar het dilemma is natuurlijk gelijk geen dilemma meer want anti-biotica en zon gaan niet samen. Jammer met die temperaturen, waarschuwingen en “gezondheid gaat toch voor” laten we de Phoenix Zoo maar voor wat ie is, we zijn er al eens eerder geweest dus  maar een binnenactiviteit gaan zoeken.

Vanavond doen we niet  zo veel, even naar Chandler gereden naar de Outback voor een lekker maaltje en morgen maar de shopping mall in waar in ieder geval de airco op volle toeren draait.

5 opmerkingen:

Elly zei

Wat balen! Hopelijk slaan de medicijnen snel aan. Beterschap!
Gr, Elly

Jaap zei

Ja die amerikanen doen het in hun broek als er iets mis gaat dus je ziet meteen waarom alles daar zo gruwelijk duur is.....

Beterschap, hopelijk slaan de medicijnen snel aan. En gelijk heb je, gezondheid gaat voor!!

Probeer er toch van te genieten!!

Jaap xxx

Chantal zei

Oohhh dit klinkt zo bekend. Ik had een blaasontsteking en heb ook dat hele circus doorlopen. Terwijl je hier meteen een receptje krijgt. Toen bij Walmart een uur gewacht op 4 pilletjes. Ongelooflijk. Ik hoop dat t snel helpt en je geen pijn meer hebt. Dat kan je nu even niet gebruiken.

Toen Michael een acuut leverfalen had durfden we ook niet in Amerika naar de dokter. Bang dat we daar nooit meer weg zouden komen. Dis gewacht tot we weer in NL waren. Daar is hij toen wel meteen opgenomen.

Chantal zei

Oohhh dit klinkt zo bekend. Ik had een blaasontsteking en heb ook dat hele circus doorlopen. Terwijl je hier meteen een receptje krijgt. Toen bij Walmart een uur gewacht op 4 pilletjes. Ongelooflijk. Ik hoop dat t snel helpt en je geen pijn meer hebt. Dat kan je nu even niet gebruiken.

Toen Michael een acuut leverfalen had durfden we ook niet in Amerika naar de dokter. Bang dat we daar nooit meer weg zouden komen. Dis gewacht tot we weer in NL waren. Daar is hij toen wel meteen opgenomen.

Marlous zei

Oh wat vervelend zeg. En wat een enorm gedoe voor die pilletjes. Hopelijk zijn het dan wel hele goeie tabletjes😏
Voor de ZOO was het toch wel heel erg warm geweest. Ach en een dagje shoppen in de airco moet kunnen😀

Beterschap en groetjes,
xxx Marlous